Content management tips

content management tips infographic

Jij verzorgt de inhoud van je website niet je Content Managementsysteem


Content creëren is leuk, toch? Daarom hebben wij enkele content management tips voor je. Het grote voordeel aan een CMS is dan ook dat het je heel makkelijk gemaakt wordt om deze op je website te plaatsen en dit zonder een doorwinterde programmeur te zijn.

Het leuke is dan ook dat je zelfs kan kiezen wanneer je content online moet komen of weer verwijderd moet worden. Zo kan je een blogpost nu schrijven en pas online plaatsen binnen een week of een product in afslag plaatsen van en tot een bepaalde datum. Maar dit is hoe ver een CMS gaat als het om management van je content gaat.

Wat een CMS niet doet

  • Je vertellen dat de pagina die je zonet geschreven hebt op niets slaat.
  • Je vertellen dat de pagina die je zonet online hebt geplaatst nooit wordt bekeken.
  • Dat de inhoud van een pagina zo goed als hetzelfde is als een andere pagina op je website.
  • Gaat niet voor jou content of producten online zetten.

Een CMS is dus een handige tool die het je makkelijk maakt content online te plaatsen. Wat, hoeveel of waar je iets online plaatst op je website heb je dus volledig zelf in handen.

Content updaten kan erg saai zijn, laten we gewoon iets nieuw maken!

Neen, nieuwe content voorzien op je website is natuurlijk een must maar dit mag geen prioriteit zijn. Updaten van de bestaande content is zeer belangrijk. Het is dan ook belangrijk om te analyseren of die tekst die je een jaar terug geschreven hebt nog relevant is en of hier eventueel geen verbetering of uitbreiding nodig is. Zijn je teksten wel SEO vriendelijk of kan je deze ook weer verbeteren? Is het misschien verstandig om de Alt-tags allemaal eens onder handen te nemen zoals in onze vorige post besproken werd omdat je hier eigenlijk altijd al te weinig aandacht aan hebt besteed. (linkje hier)

Klopt, dit klinkt allemaal net iets minder spannend dan meer en meer content toe te voegen aan je website. Het is natuurlijk wel essentieel

Enkele essentiële vragen die je jezelf moet stellen

  • Is de content die je op je website hebt geplaatst nog steeds up to date?
  • Heeft je website geen dubbele of tegenstrijdige content?
  • Zijn je teksten duidelijk en geschreven voor de doelgroep die je wil aanspreken?

 

Een website onderhouden is 80% bestaande content managen en slechts 20% nieuwe creëren!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *