Hoog in Google? Ontdek hoe je concurrent het doet!

Hoog in Google komen is je natte droom hè? Natuurlijk mag je ervoor uitkomen. Dat geldt voor elke ondernemer. Wie wil zijn of haar concurrent niet stiekem een lesje leren! Het internet staat boordevol informatie, en toch gaat het je lukken. Wedden?

Google is slim en heeft je direct door!

Google is de grootste speler betreffende zoekmachines. Dagelijks wordt Google geopend op zoek naar de juiste informatie. Wat zouden we toch zijn zonder hem…

Uiteraard wil Google, Bing, Yahoo en al de rest uitschakelen door de beste websites op de eerste pagina te ranken. Waarom? Als je vindt wat je zoekt in Google, waarom dan een andere zoekmachine gebruiken? En zo blijft hij de beste en rijk!

Websites die dagelijks bezoekers trekken en de juiste informatie aan de juiste bezoekers voorschotelen, dat zijn volgens Google goede websites.

Oké, maar hoe ben je nu één van de beste?

Tja hoe niet…Een website en klaar, toch?
Nee… Alles behalve!

Natuurlijk kom je niet zomaar op de eerste pagina. En ook al beloven honderden bureau’s dat ze je in 1 2 3 in de spotlights krijgen. Zoals je twee titels eerder kon lezen: Google is slim. Probeer hem niet te omzeilen. En dat proberen deze bureau’s meestal wel. 😉 Wees dus zéker oprecht.

Maar Google verwacht veel en meet dit met echte cijfers:

  • Hij wil dat je veel bezoekers krijgt
  • Hij wil dat bezoekers lang op je website blijven
  • Hij wil dat websites je website aanbevelen
  • Hij wil dat bezoekers een bepaalde actie op je website doen

Zo komt hij erachter dat je website goed is. En als je website goed is, dan kom je op je verdiende plaats… Helemaal bovenaan!

Hoog in Google met SEO en SEA

SEO en SEA zijn twee basis manieren (naast het gebruik van social media) om hoog in Google te komen.

Je hebt SEO of Search Engine Optimisation en SEA de afkorting van Search Engine Advertising.

SEO

SEO = zoekmachine optimalisatie = Je website zo goed mogelijk optimaliseren zodat je op de eerste pagina gevonden wordt, zonder dat je Google betaalt. (= Organische zoekresultaten)

SEO technieken worden gebruikt om hoger in de zoekresultaten te komen. En dat is wat je concurrent doet. Hij past deze slimme technieken toe!

De technieken om SEO vriendelijke websites te maken ontdek je in de volgende blog.

SEA

SEA = zoekmachine advertenties of in mensentaal: advertenties in Google.

Bij SEA draait het niet om hoe goed je website is geoptimaliseerd. Of hoeveel bezoekers je website krijgt en hoelang deze bezoekers op je website blijven.

Zolang je Google betaalt, mag je wat hem betreft zichtbaar blijven.

Oké… en met welke van de twee ga ik aan de slag?

Je kan ze combineren. Het is een goede match om enerzijds snel aan nieuwe leads te komen en anderzijds blijft je website groeien in potentieel door belang te hechten aan SEO.

Maar als je toch wilt kiezen dan zet ik de voordelen van SEO even op een rijtje:

  • SEO betaal je niet
  • SEO is goed om een groot publiek te bereiken
  • SEO heb je nodig om de kosten van SEA te onderdrukken (Als Google merkt dat je website goed geoptimaliseerd is ga je minder bij SEA betalen)

Alhoewel veel bedrijven de twee combineren, is SEO toch een grote winnaar. SEO is echter niet iets waar je even aandacht aan moet geven en dan nooit meer. Aan SEO moet je blijven werken. Wat je vandaag de eerste plaats kan geven geeft je niet de garantie dat dit binnen 3 maanden nog zo is. 

Wil je je concurrent ook al zolang verslaan? Wist je nooit hoe hij het deed? Wij helpen je graag! Ons doel is, jou, daar, hoog in Google, laten uitblinken met je website. Daar waar je hoort te zijn!

Dit bericht is gepost in SEO. Bookmark de link.