Wat is jouw doel met online marketing? Nog even 3 belangrijke tips!

Online marketing

Online marketing, er komt het één en het ander bij kijken. Vertrek niet vanuit het niks. Start met een concreet doel. Een goed uitgewerkt doel met een slimme website, die van je doel realiteit maakt, gaat je succes opleveren.

 

Waarom moet je een doel voor ogen hebben?

Een doel bepaalt waar je naartoe wilt en wat je precies wilt bereiken. Hoe kan je starten met een online-strategie, als je niet weet wat je wilt. Voilà dat is stap één.

Alle wegen leiden naar het doel dat je voor ogen hebt. Hoe? Aan de hand van funnels.Nee funnels zijn niet tastbaar en nee, ook niet om te eten. Funnels moet je volgen om je potentiële klant te leiden naar je doel.

Let me explain:

Wat moeten ze doen bij een Facebook-post? Klikken op de link die verwijst naar je website? Oké en wat als ze op je website komen? Moeten ze zich dan inschrijven voor de wekelijkse blogs? Of wil je dat ze contact met je opnemen? Dat bedoel ik. Dat is een funnel. En hoe kan dat tot in de puntjes uitgestippeld worden, als je niet weet wat je doel is?

How! Vooraleer je paniek zaait:
Heb je nog geen concreet doel? Ontvang goede raad van tante Kaat (ons).

Ontdek het licht in de duisternis met een duidelijk plan! We staan aan je zijde, van begin tot einde.

Je doelgroep heeft een belangrijke rol in je online marketing!

Een doel, zonder doelgroep? That’s a no go, right?

Zorg dat je je doelgroep kent! Wie zijn ze? Wat willen ze? Waar houden ze van? Wanneer zijn ze getriggert? Waar bevinden ze zich? Ontdek alles over je doelgroep aan de hand van the buyers journey. The buyers journey heb ik je in een eerdere blog kort uitgelegd.

Door je doelgroep te kennen, aan de hand van the buyers journey, weet je precies wat je moet doen en welke stappen je moet nemen om je marketing tot een groot succes te brengen.

Heb ik makkelijk praten? Laten we het dan samen oplossen? 😉
Online marketing

Cliché maar toch de harde waarheid: Meten is weten

Is het duidelijk wat je wilt bereiken en heb je je doelgroep aan het licht gebracht? Dan is het nu tijd om in actie te schieten!

Tijd om verschillende strategieën in gang te zetten.

Uiteraard weet je niet welke strategie een groot succes is of welke strategieën minder populair zijn. Als we dat wisten, dan was de wereld een betere plek.

Daarom: meten is weten. Start je met een Facebook-advertentie en heb je (naar jou weten) de juiste doelgroep aangeduid?

Maar toch heel weinig bereik?

Zou het je content zijn die beter kan? Of toch maar een andere regio proberen? Over proberen gesproken: probeer het. Alleen zo kom je erachter!

Met verschillende professionele AB-testen, komen we er snel achter hoe we binnen je bedrijf voor meer leads kunnen zorgen.

die een bereik heeft, waar je ‘u’ tegen zegt, een waardevolle post die je volledige investering terugvordert.

Met onze expertise, wordt adverteren peanuts. En met een krachtige pen, zijn onze blogs, echte wervende teksten!

Wat denk je? Gaan we samen voor meer succes?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Exclusieve marketing Tips

SAMEN VOORUIT?

Mogen wij je laten weten wanneer we leuke blogs of content online zetten? We beloven je hoogwaardige content, geen gespam, daar geloven we niet in ;-).
Registreer
close-link